Binnen de luchtvaartindustrie is de tendens dat er meer en meer elektrische energie (stroom) gebruikt gaat worden. En dan hebben we het nog niet eens over het volledig elektrisch vliegen! Om die reden is er een noodzaak om verbeteringen door te voeren in zowel nieuwe als bestaande concepten zonder toename van het gewicht.

Een oplossing voor het toenemende elektrische verbruik is het verhogen van het spanningsniveau van het elektrische netwerk op het vliegtuig. In de afgelopen jaren zien wij dan ook dat, naast het 115V/400Hz AC en 28Vdc elektrische boardnet, een toenemend gebruik van een derde systeem op basis van 270 Vdc. Dit 270Vdc-systeem voor de luchtvaart werd voor het eerst gedefinieerd in MIL-STD-704B 17 nov. Batterijsystemen in dit spanningsgebied zijn al veel langer in gebruik binnen de maritieme wereld vanwege de relatief hoge vermogensdichtheid en capaciteit. De nieuwe interesse voor het gebruik van het 270Vdc net binnen de Avionica is ook mede een gevolg van de ontwikkeling van nieuwe elektromechanische apparatuur die de traditionele pneumatische en hydraulische systemen kunnen vervangen.

Een verhoogde bedrijfsspanning zorgt voor een verbeterde elektrische efficiëntie, draagt bij aan de gewichtsvermindering van vliegtuigen, verbetert de veiligheid/betrouwbaarheid van vliegtuigen en zorgt voor positieve milieueffecten.

Bekijk application note

Wat onze klanten zeggen

Arnold Memelink

Arnold Memelink

ABB

"De ABB Power Grids Jumet organisatie is een innovatieve ontwikkelings- en productiefaciliteit van ABB die actieve filters en batterij-energieopslagsystemen produceert ter ondersteuning van een stabiel netwerk. Om deze systemen te testen hebben we twee Cinergia GE/EL +120kVA eplus units aangeschaft die in staat zijn om netemulatie (AC + DC) te doen, die werken als een elektronische belasting (AC +DC) en die een batterij-emulator zijn. We hebben zeer goede ondersteuning van TTMS ervaren bij het verkrijgen van deze twee Cinergia-units. Dit omvatte het organiseren van een demonstratie op locatie en het leveren van leensystemen voorafgaand aan de levering van onze uiteindelijke systemen. Op deze manier konden we zo vroeg mogelijk beginnen met testen. TTMS organiseerde ook trainingen voor de operators van de oorspronkelijke fabrikant. Dankzij deze ondersteuning konden we de eerste batterij-energie-opslagsystemen al voor de volledige levering van de Cinergia-systemen introduceren."

Universiteit van Luxemburg

Sasan Rafii-Tabrizi

Universiteit van Luxemburg

"Bij de afdeling Energie en Milieu van de Faculteit Wetenschappen, Technologie en Geneeskunde (FSTM) van de Universiteit van Luxemburg hebben we verschillende onderzoeksprojecten op het gebied van groene energie die bijdragen aan de ontwikkeling van eco-steden. Als langdurige partner van onze research afdeling heeft TT&MS bewezen zelfs de meest complexe vragen op een professionele manier te kunnen beantwoorden. Ze hebben aangetoond dat ze altijd op de hoogte zijn van de nieuwste technologie en geen enkele moeite sparen om de toepassing en zelfs de situatie ter plaatse te bekijken. De uitwisseling van ideeën was altijd erg prettig en vond snel plaats. We kijken uit naar verdere jaren van vruchtbare samenwerking."

ONZE LEVERANCIERS

© Copyright 2022 - TTMS B.V. | Privacy Policy | Algemene Voorwaarden